شهر باستانی حریره در جزیره کیش
نوشته شده توسط : gheirati

کیش یکی از جزایر توریستی ایران می باشد، که همیشه محبوبیت خود را در بین مسافران و توریست ها داشته است. جزیره زیبای کیش دارای جاذبه های گردشگری زیادی است. که در این مقاله می خواهیم به سراغ شهر باستانی حریره برویم. برای آشنایی با این جاذبه قدیمی با مجله خبری گردشگری های هتل همراه باشید.

شهر قدیمی حریره در کیش

‌شهرت شهر حریره کیش به زمان قرن های ۴ تا ۱۰ هجری قمری بر می گردد. چرا که کشتی های فراوانی در نزدیکی این شهر لنگر می انداختند. البته که شهر قدیمی حریره در دوره ایلخانی در جایگاه ویژه بوده است. به همین دلیل بار ها و بارها مورد بازسازی و مرمت قرار می گرفته است.

شهر باستانی حریره در کیش

چرا حریره ؟؟؟

شهر قدیمی حریره در کتاب های قدیمی؛ شهری پر جنب و جوش زیبا و سر سبز یاد شده است و این موضوع از دلایل نام گذاری شهر باستانی حریره بوده است. چرا که همیشه با شکوه و با ارزش بوده و نقش مهمی را عرصه تجاری و اقتصادی بر عهده داشته است.

چرا شهر باستانی حریره تشکیل شد؟؟؟

در دوران خاصی در ایران؛ جزیره کیش به دلیل موقعیت قرار گیری و جغرافیایی خود تبدیل به یک بندرگاه مهم و جایگاهی بسیار عالی شد. به همین منظور بود که شمال این جزیره برای احداث انواع بندرگاه ها انتخاب شد و احداث شهری بندری لازم بود. از این رو تصمیم گرفته شد، شهر بندری حریره در شمال جزیره کیش ساخته شود.

شهر باستانی حریره در جزیره زیبا کیش

شهر حریره در امروز ...

با گذشت سال ها نمی توان شهری سر حال را انتظار داشت ، اما هنوز در این منطقه ساختمان هایی با سقف و پوشش سالم پیدا می شود که می توانید برای بازدید به آنجا بروید. شما با مراجعه به شهر قدیمی حریره معماری ویژه و خاصی را خواهید دید. وسعت این شهر بندری به ۱۲۰ هکتار می رسد که در حال نماینده بناهای قدیمی می باشد.

دیدنی های شهر حریره در کیش

هنگام ورود به این شهر شاید با خود فکر کنید، تنها قرار است خانه های قدیمی و کسل کننده را ببینید؛ اما شما با ورود به این شهر بندری قدیمی می توانید از اسکله شهر، خانه اعیانی و حمام شهر حریره دیدن کنید.

شهر باستانی حریره در شمال کیش

اسکله شهر قدیمی حریره

بعد از ورود به شهر حریره در کنار ساحل با یک هزارتور مواجه خواهید شد. این منطقه در دوران قدیم اسکله شهر بوده است قدم زدن در بین این راه رو ها لذتی زیبا دارد. البته که با وجود تخریب های انسانی و طبیعی اندکی معماری این اسکله فرق کرده، اما همچنان جاذبه گردشگری بسیار خوبی محسوب می شود.

خانه اعیانی

همان طور که از نام این خانه پیدا است، مساحت این خانه از دیگر خانه ها بیشتر می باشد. خانه اعیانی حریره از دو بخش بزرگ و کوچک تشکیل می شود، که طراحی و معماری خاصی را ارائه می دهند. شما با بازدید از این خانه به اتاق شاه نشین، حیاط مرکزی و سکو های ورودی مواجه خواهید شد، که تنها بخش های به جامانده از این خانه می باشد.

حمام شهر حریره

حمام شهر تاریخی حریره مساحت قریب به ۵۰۰ متر مربع را به خود اختصاص داده است. بسیاری از باستان شناسان بر این باورند که این حمام قدیمی ترین حمام ایران می باشد. در حمام حریره دو خزینه بزرگ و کوچک به همراه دو آب انبار قرار گرفته است.

چند نکته جالب درباره شهر تاریخی حریره

شهر باستانی حریره بناهایی از جنس سنگ های آهکی و یا مرجانی دارد. این در حالی است که در آن زمان بیشتر شهرهای قدیمی در ساخت بناها از خشت استفاده می کردند.
یکی از دلایل استحکام بناهای این شهر قدیمی احتمال حمله زیاد به شهر حریره بوده است. به دلیل موقعیت جغرافیایی این شهر بندری احتمال بروز هرگونه حمله بوده است.

شهر باستانی حریره در کیش

رزرو تور کیش با های تور

اگر با خواندن این مقاله مشتاق برای سفر به کیش هستید و می خواهید در بهترین فصل سال پاییز به کیش سفر کنید؛ برای شما پیشنهادی فوق العاده داریم. شما می توانید با رزرو تور کیش در سایت رزرواسیون های تور سفری لذت بخش و خاطره انگیز به کیش داشته باشید. تیم پشتیبانی های تور در تمامی ساعات شبانه روز آماده خدمت رسانی به شما دوستداران سفر هستند.

هتل کوروش کیش در فاصله 10 دقیقه ای با شهر باستانی حریره

هتل کوروش یکی از هتل های 5 ستاره و لوکس شهر کیش می باشد. این هتل کار خود را از سال1397 شروع کرده است و با 16 طبقه و 198 اتاق آماده خدمت رسانی به توریستان هستند. شما با رزرو هتل کوروش کیش می توانید از امکاناتی مانند: استخر ،سونا ،جکوزی ،ماساژ ،کافی شاپ، رستوران و... بهره مند شوید و اقامتی بی نظیر را در این هتل تجربه کنید.

هتل کوروش و شهر باستانی حریره

اتاق های هتل کوروش و شهر باستانی حریره

در آخر...

گردشگری در جزیره کیش در تمامی فصل های سال بسیار لذت بخش می باشد. اگر علاقه مند به سفر در پاییز ۱۴۰۰ هستید می توانید برای رزرو هتل در کیش به سایت های هتل مراجعه کنید و از تخلفات ویژه و آفر های ویژه با خبر شوید. تیم پشتیبانی های هتل در تمامی ساعات شبانه روز آماده پاسخ گویی به شما عزیزان می باشد.





:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 آبان 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: